Коментар щодо штрафів за прорушення Правил дорожнього руху інспектора профілактичної роботи Прилуцького відділення ДАІ в Чернігівській області, летенанта міліції Юрія Устюгова.
- Юрію Миколайовичу, чутки щодо підвищення штрафів обґрунтовані?
- Чутки небезпідставні. Однак, на даний час ніяких збільшень штрафних санкцій за порушення водіями Правил дорожнього руху не існує. Це питання розглядається, але поки що змін до адміністративного кодексу не внесено.
- На вулицях міста ми все частіше бачимо патрульні автомобілі та інспекторів ДАІ, які перевіряють у водіїв документи. Чим викликана така активність?
- Згідно з розпорядженням МВС №1 від 8 січня 2008 року за підписом міністра внутрішніх справ Юрія Луценка проводиться комплексне відпрацювання території України, яке має на меті виявлення та фіксування інспекторами ДАІ грубих порушень водіями Правил дорожнього руху, що безпосередньо впливає на безпеку руху. Як доводить практика і сурова дійсність, на автошляхах України (Прилуки не виключення) травмується і гине не один десяток людей. Для прикладу, кількість ДТП на території міста та району у 2007 році зросла у порівнянні з 2006 роком з 108 до 124 випадків, як і тих, хто у них постраждав. А по Україні торік загинуло більше 9 тисяч осіб, травмовано понад 60 тисяч. Тож задуматися усім нам є над чим. З 10 січня упродовж місяця у місті проводиться відпрацювання у посиленому режимі, до якого залучаються усі працівники відділення. На тих водіїв, які порушили Правила дорожнього руху (керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння, хто створює аварійну ситуацію на автошляхах, яка несе небезпеку здоров’ю і життю пішоходів, не зупиняється на вимогу працівника державтоінспекції) інспектором ДАІ оформляється адміністративний протокол з одночасним врученням сповіщення - з’явитися до суду для прийняття відповідного рішення.
- Тож інспектор ДАІ не має права вилучати посвідчення водія навіть за грубе порушення ним Правил дорожнього руху?
- Ні. Лише при наявності відповідного рішення суду.
- Чи багато у місті за цей період виявлено порушників Правил дорожнього руху?
- З початку проведення відпрацювання працівниками Прилуцького ВДАІ уже складено 40 адміністративних протоколів на водіїв, котрі своїми діями створили аварійну обстановку на автошляхах нашого міста, 12 затримано за керування у стані алкогольного сп’яніння. Ще двох водіїв притягнуто до адмінвідповідальності за незупинку на вимогу працівника Державтоінспекції. На даний час чотирьох водіїв позбавлено права керування усіма видами транспортних засобів згідно з судовим рішенням.
- А чи передбачено законом штраф за відсутність у водія по-лісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності? Якщо так, то якого розміру?
- Так. Відсутність страхового полісу – це порушення Правил дорожнього руху (п.2.1), за яке інспектор Державтоінспекції має право зупиняти транспортний засіб. Законом передбачений штраф за його відсутність у розмірі від 8,5 до 17 гривень. Додам ще, що у правому верхньому кутку вітрового скла має бути закріплений і спеціальний знак, що видається страхувальнику при укладанні відповідного договору. Він дає можливість інспектору ДАІ отримати візуальну інформацію про наявність чи відсутність полісу.
- Хто видає спеціальний знак і хто заповнює?
- Видає і заповнює спеціальний знак особа, уповноважена страховиком-членом МТСБУ.
- Яку інформацію містить спеціальний знак?
- Серію та номер спеціального знаку, термін дії полісу і знаку, серію і номер полісу, рік закінчення дії полісу (один з чотирьох зелених боксів зверху і знизу). На зворотному боці страховик розміщує власну інформацію (найменування та реквізити, номери телефонів консультаційних центрів, аварійних служб тощо); уповноважена страховиком особа ставить дату видачі знаку та підпис.
- Навіщо потрібні 4 зелені бокси зверху і знизу?
Потрібні не всі бокси. Представник страховика залишає той бокс, який відповідає року закінчення полісу, а решту, тобто три, відрізає.
- Хто звільнений від обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності і не отримує спеціальний знак?
- Звільняються учасники бойових дій, інваліди І групи та інваліди війни (які керують власним транспортним засобом), а також особи, що керують транспортним засобом, належним інваліду І групи, у його присутності. Збитки, заподіяні такими громадянами за кермом автомобіля, відшкодовує МТСБУ.